Jacob Lee - Slip

總是到分開時,才能一個人好好思考
思考誰的不對
思考有什麼人介入
思考...
思考自己的不是

如果我願意等待
如果那個他還願意回來
那時所做的承諾還算不算呢?

一開始聽到這首歌讓我有共鳴的,
並不是因為他的音樂,
而是他的歌詞,因為當你聽到最後,
會讓你覺得心痛與不捨。

Maybe we,

或許
We fell apart for a reason
我們分開是有原因的
I have to let it go, Before I make myself sick
在我把自己搞到生病前必須放手
And I feel the dark, In the brightest of seasons
在最明朗的季節中,我卻覺得眼前昏暗
And I feel the rain, When the sky isn't bleeding
即使天空沒有流淚,我卻覺得有雨

And I need to know,
我需要知道
If there was another man,
是不是當時有別的男人
Oh, who took your hand,
牽著你的手
And gave you everything that I can
他也能給你所有我能做的
And I need to know,
我需要知道
If we can start anew,
如果我們可以重來一次
I'll fall fast asleep,
我會馬上睡著
And pretend I'm not dreaming bout' you
假裝我沒有夢到妳

Maybe we,
或許
We fell in love for a reason,
我們墜入愛河是有原因的
I have to hold you close, Before I let you slip,
在讓妳溜走前,我必須緊緊把你抱住
Away,
分離
And I feel the pain,
使我感到痛苦
Though my heart isn't beating,
雖然我的心沒有跳動
And I searched myself today,
我仍然在自我省思
And I found what was missing
而發現我少了些什麼

I need to know,
我需要知道
If there was another man,
當時是不是有另一個男人
Oh, who took your hand,
他牽著你的手
And gave you everything that I can
他能給你我所能給的
And I need to know,
我需要知道
If we can start anew,
如家我們可以重來
I'll fall fast asleep,
我會早早入睡
And pretend I'm not dreaming bout' you
然後假裝沒有夢到你
Oh,no no

It keeps me awake,
這一切使我無法入眠
I can explain,
我可以解釋
I feel lonely lately when the birds sing your name, 
The clouds form your face,
最近當小鳥唱起你的名字、雲組成你的臉,我總覺得寂寞
I know myself,
我了解自己
But this sorrow won't leave me today
但是這份悲傷今天不會被治癒

I need to know,
我需要知道
If there was another soul,
如果當時是其他靈魂
Who'd lay out their hand,
他們會出手幫助我
And teach me to love again, no, no
教我如何再愛

And I need to know,
我需要知道
If there was another heart,
如果當時是其他心
Oh, to place in my chest,
放在我的胸口
And teach mine to beat again, oh,
教我如何再悸動

And I need to know,
我需要知道
If you're coming back for me,
如果你要回來找我
Whilst I wait patiently,
我會乖乖地等待
You said you'd grow old with me
你曾說過要與我一起變老

留言