Oliver Daldry - Catch The Wind

在茫茫人海中,能找到那麼契合自己的人
是多麽的幸運!
當初你放下了光明的成就
和我一起創造彼此的幸福
啊~這一生是多麽幸運!
但是心中總是仍有點疙瘩,卡在一個小角落
是不是我逼妳留下
塑造我“希望的”你
吶,今晚就讓我們放下彼此的過去
慶祝我們的幸運吧!慶祝我們幸福的抉擇!
We were foolish, we were kind
我們並不聰明,但我們很友善
So caught up inside of time
抓緊每一分每一秒
In the emptiness' divineness
在空閒的時間中
By all we had to find
也能找到寶貴的一刻
We'd be focusing on minds, and what we couldn't leave behind
我們專注在心靈的交會,和我們重視的事物上
In all the fire and smoke
不過在充滿紛擾的世界中
We could not catch the wind
我們並不是特別出名

I would smile at you and all
我會一直對你微笑
But that one day upon the ropes
直到在情感溢出的那一天
Where we'd learn to love and cope with the love you couldn't show
我們學會如何去愛了解你不會顯示出的愛
And at the bottom of the oak
在橡樹下
Where you oh so softly spoke
你輕柔地呢喃
That we'd been lucky all our lives
我們這一生是如此的幸運
We'll never catch the wind
不過我們不會有什麼崇高的地位

Raise a glass my dear, my love
親愛的,舉杯慶祝吧
Every time you think of love
每當你想到愛
And the frustration you would hide
隱藏起你的困擾
And you've been lucky all your life
你覺得這一生很幸運
But you'll never catch the wind
但是你不會變得出名

I took all your foolish ways
我了解你所有傻氣的行為
And I played all your childish games
我陪你玩所有孩子氣的遊戲
And we'd never learn to say every time you weren't so brave
我們不曾討論當時你不勇敢的時候
I'd never seen that face
我不會再看到你露出那樣的表情
But in my heart, it's you I crave
但在我心中,是我造成現在的你
You can hate it all you want
如果你想要你可以恨我
You'll never catch the wind
因為你不會再出名
I know all is said and done
我知道一切都已成定局
And we don't talk at all, not once
而我們現在再也不談論這件事,一次也沒有
And I regret I've filled my lungs
我覺得愧疚填滿了心肺
With every single song I've sung
每一首歌,我都會唱
Oh we were never meant to win
噢,我們志不再贏
How I even thought to think it
我甚至如此催眠自己
Now it's beating at my limbs
現在它卻不斷捶打我的四肢
I'll never catch the wind
我再也無法追求名就

Just raise a glass my dear, my love
親愛的,就舉杯吧
Every time you think of us
每當你想起我們
And the frustration you would hide
隱藏起你的失落
And you've been lucky all your life
你這一生都是如此幸運
I've been so lucky all my life
我也是如此的幸運
We've been so lucky all our lives
我們都此的幸運遇到彼此
But we'll never catch the wind
但我們不會有什麼傲人之處

Raise a glass my dear, my love
吾愛,舉杯吧
Every time you think of love
當你想到愛
And the frustration you would hide
隱藏起你的挫折
And you've been lucky all your life
你這一生是多麽幸運
I've been so lucky all my life!
我也是這麼的幸運!
Just raise a glass, my dear tonight
今晚親愛的,就舉杯吧
I'm the pain you rose above
我是你前程上的痛
And the frustration you would hide
和你隱藏起的挫折
You've been lucky all your life
你這一生是多們的幸運
I've been so lucky all my life
我這一生也是多麽的幸運
We've been so lucky all our lives
在我們的一生中是這麼的幸運

But we'll never catch the wind
但是我們再也抓不住夢想

留言