Bridgit Mendler - Atlantis feat. Kaiydo

遇到了他
生活在和自己完全不同世界中
多麼新奇,多麼吸引人
度過了許多時光
但終究仍不了解彼此
而這段記憶,就被沒入在深海中的失落帝國--亞特蘭提斯中
Our Love Sleeps with The Fishes

經過了兩年Bridgut Mendler有新歌了
還記得充滿美國青少年氣息的Ready or Not嗎?
這首沒有青少年的純真與活潑
多了一些電音,雖聽不出Bridgut Mendle獨特沙啞的嗓音
但是我很喜歡這首歌營造出的感覺
像在水中聽到的一陣陣飄忽不定的聲音
Deep underwater is where I left my love
我把愛遺留在深海中
Clean at the surface, shallow to the touch
看似平靜也摸不著
Nothing left, he's a wreck buried deep in the sand
甚麼也沒留下,他只是深埋在沙堆中的殘渣
Now I don't feel a thing when I'm holding his hand
現在我握著他的手,心中再也沒有悸動
And I’m asking myself, "Will I sh-sh-sh-sh-shiver again?"
現在我問自己還會不會再顫抖

Oh, I know how to feel, I know that love exists
噢,我還記得曾經的感受,我知道愛仍存在
It's asleep with the fishes down in Atlantis
只是它和魚兒沉睡在亞特蘭提斯的深海中
Oh, my Lord, where’s my soul? How did we end up like this?
噢,主阿,我的靈魂在哪裡?為甚麼我們最後是這樣的結局?
Fast asleep with the fishes down in Atlantis
在深海中和魚熟睡在在亞特蘭提斯

Dig a little deeper, baby, hold your breath
親愛的,準備好憋一口氣,我要潛入更深的水中
Take a seat at the counter, just give it a chance
在角落選個好位子,只是想要再一次的機會
Every bro in the building with his back to the wall
和他住一塊的哥兒們都力挺他
Not for me, be discreet, I should try not to yawn
而不是挺我,所以我要謹慎行事不要出糗
I shut em' down, shut em' down like a sniper on call
我要像個待命中的狙擊手擊敗他們

Oh, I know how to feel, I know that love exists
噢,我還記得曾經的感受,我知道愛仍存在
But it's asleep with the fishes down in Atlantis
但是它和魚兒沉睡在亞特蘭提斯的深海中
Oh, my Lord, where's my soul? How did we end up like this?
噢,主阿,我的靈魂在哪裡?為甚麼我們最後是這樣的結局?
Fast asleep with the fishes down in Atlantis
在深海中和魚熟睡在在亞特蘭提斯

Hey, hey
I know sometimes we lose sight of hope
我知道我們已看不到希望的光芒
I know that you don't falter often, when you do, you grow
我知道你不常猶豫,而當你躊躇時,你會變得更加堅強
I know that life can have you lost like your compass broke
我知道人生會迷惘,就好像羅盤會失靈
A ship adrift at sea, oh me just tryna be your rope... oh
在海中飄揚的小船,噢,我只是想要當你的指引
And I don't think they really know the rest of it
我不覺得你的哥兒們懂我的心意
Everyday is Friday, so your calendar, irrelevant
你不需要月曆,因為你每天像星期五一般狂歡
Photobombing planets, never planned to
我在意料之外突然闖入你的星球
Take a better pic, knocking on Atlantis doors
來拜訪亞特蘭提斯,帶一張好照片回去
I'm surprised they let us in, let us in
我很驚訝他們讓我們進入這個世界
I can see you working on your patience
我看得出來你耐心的為我嚮導
Working on your nerves, need a better occupation
你需要更多的空間,而我遊走在你的容忍度邊緣
You just say the word, and then we right back to the basics
但你只要說不,我們就又回到原點
When you out here ballin', guess you bound to catch a flagrant
當你在外偷吃,猜你勢必會被我抓個正著
I’m just tryna wild out with the fam
我只是想要成為你的家人
We came from the bottom, I don't think you understand
我們好不容易游到水面,但不覺得你明白我的感情
House up in the sky, I guess that always was the plan
我們的家還在空中沒有安定下來,我猜這將永遠只是個計劃
You was flying with me, I think I forgot to land
你曾經和我在空中翱翔,但我迷失在空中忘記著陸

Oh, I know how to feel, I know that love exists
噢,我還記得曾經的感受,我知道愛仍存在
But it's asleep with the fishes down in Atlantis
但是它和魚兒沉睡在亞特蘭提斯的深海中
Oh, my lord, where's my soul? How did we end up like this?
噢,主阿,我的靈魂在哪裡?為甚麼我們最後是這樣的結局?
Fast asleep with the fishes down in Atlantis
在深海中和魚熟睡在在亞特蘭提斯

留言