Lukas Graham - You're Not There

琅琅上口的節奏
但是又包含著傷感
像在哭訴什麼
但卻無法傳達到想要傳達到的地方

Lukas Graham自7 Years走紅後,這首歌是否是他們的自身感受呢?
I only got you in my stories
我只把你寫進我的故事中
And you know I tell them right
而你知道我敘述的是事實
And remember you and I, when I'm awake at night
在深夜無法入睡時,我想起了彼此的回憶
So give it up for fallen glory
多想放下那些榮耀
I never got to say goodbye
換取和妳到別的機會
I wish I could ask for just a bit more time
我多希望能要求更多的時間

Every step I take, you used to lead the way
你在我身邊引導我的下一步
Now I'm terrified to face it on my own
現在我害怕獨自一人面對

You're not there
你不在了
To celebrate the man that you made
無法慶祝你造就的男人
You're not there
你不在了
To share in my success and mistakes
無法與你分享我的成敗
Is it fair?
這樣公平嗎?
You'll never know the person I'll be
你不會知道我未來是怎樣的人
You're not there
With me
因為你不在我身邊

Though I know that you're not there
雖然我知道你不在我身旁
I still write you all these songs
我仍繼續會寫歌給你
It's like, you still got the right to know what's going on
就好像你仍有權利知道我過得如何了
As I struggle to remember how you used to look and sound
雖有時我需要努力回想你的臉和聲音
Sometimes I still think i can spot you in the crowd
但有時我仍覺得會在人群中看到你

Every step I take, you used to lead the way
你總是引導我每一步
Now I'm terrified to face it on my own
而現在我惶恐得獨自面對未來

You're not there
你不在了
To celebrate the man that you made
無法為你培育的男人慶賀
You're not there
你不在了
To share in my my success and mistakes
無法和你分享我的成敗
Is it fair?
這樣公平嗎?
You'll never know the person I'll be
你永遠不會知道我會是怎樣的人
You're not there
With me
因為你不在我身邊

Time can heal your wounds if
聽說時間可以治癒傷口
You're strong and standing tall
只要你夠堅強且毅力不搖
I've been doing all of that, it didn't help at all
我已經用盡所有力氣去做,但一點幫助也沒有
They say "You'll grow older, and it'll get better still"
他們說:當你隨著年紀增長,會過得越來越平穩
Yes, I will, but no it won't
年紀增長了,但是時間仍停滯
They don't get it, cause
他們並不了解,因為

You're not there
你不在了
To celebrate the man that you made
無法為你培育的男人慶賀
You're not there
你不在了
To share in my my success and mistakes
無法和你分心我的成敗
Is it fair?
這樣公平嗎?
You'll never know the person I'll be
你永遠無法得知我會是怎樣的人
You're not there
With me
因為你不在我身邊

留言