Birdy - Beautiful Lies

即使彼此對這件事隻字未提
心中仍明白已經接近尾聲
趁最後的一點點的時光
在彼此都仍會微笑看著對方時,再多留一下什麼吧
再說說那些溫溫的字句

然後在結束後
告訴彼此現在很好
好讓自己可以繼續前進

[Verse 1]
Beautiful lies
美麗的謊言
Cover my eyes with your hands
你的雙手遮蔽了我的雙眼
Just pretend we're better
假裝我們還很好
Turn out the light
關掉燈光
There are no more surprises to come
心中再也不會激起波瀾
Let's be numb together
我們都變得麻木

[Pre-Chorus]
The world's so fast and nothing lasts
時間過得好快卻什麼也沒留下
Let's save it while we can
在我們還來得及前,留下一些回憶吧

[Chorus]
Cause I want to be forever
因為我想要變成永恆
Like smoke in the air
像冉冉的煙霧
Float like a feather going nowhere
如羽毛般飄在空中無處不去
Lost in the silence
然後在寂靜中消失
I don't need to be free
我不需要自由
Kill me with kindness
用你的善良殺了我吧
And please
所以請你

[Verse 2]
Tell me beautiful lies
告訴我美麗的謊言
I wish that I had the strength to let go, but I don't
我希望有勇氣可以放手,但我沒有
I'm paralyzed
我深陷其中無可自拔
I see the child in your eyes and I'm stuck in the headlights
在你的眼中我看見兒童一般的純真,而我迷失在這絢麗中

[Pre-Chorus]
I know too well that time will tell
我深知時間會填補一切
It's easy to forget
一切會變得輕易忘記

[Chorus]
Cause I want to be forever
因為我想要變成永恆
Like smoke in the air
就像冉冉的煙霧
Float like a feather going nowhere
像羽毛般飄在空中無處不去
Lost in the silence
在寂靜中慢慢消失
I don't need to be free
我不需要自由
Kill me with kindness
用你的善良殺了我吧
And please
拜託

[Bridge]
Oh, well, I've tried to be open
噢,我已經試著開闊
But I've found it's hard when you're broken
但當你正心碎時,我很難放下一切
And in the heat of the moment, we're free
但在這煎熬的一刻,我們是自由的
So please, please
所以拜託
Please
請你

[Outro]
Tell me beautiful lies
告訴我美麗的謊言
Cover my eyes with your hands
用你的雙手遮蔽我的雙眼
Just pretend we're better
假裝我們已經變得更好
Turn out the light
關掉燈光
There are no more surprises to come
心中再也不會激起波瀾
Let's be numb together
我們都變得麻木

留言