Melanie Martinez - Cake

a piece of cake是只很容易,易如反掌
太容易投入感情中
結果發現對方只是隨便玩玩
對對方來說自己就像是輕易得到的不懂得珍惜
就像a piece of cake一樣
或許交往中自己感覺到色香味俱全
但是仍少了"心"
鼓起決心吧!
讓對方嚐嚐甚麼是想念的滋味
Your skin is warm like an oven
你的肌膚像烤箱一樣火熱
Your kiss is sugary sweet
你的穩像糖霜一般的甜
Your fingers feel like cotton
When you put your arms around me
當你用雙手環抱我時
你的手指就像棉花一樣柔軟
I feel like I'm just missing
Something whenever you leave
每當你離開時
我覺得我好像缺失了甚麼
We've got all the ingredients
我們已經有了所有的材料
Except you loving me
除了你愛我之外
And respectfully...
所以我回敬你...

[Chorus:]
I'm not a piece of cake
For you to just discard
我不是一塊你可以隨意拋棄的蛋糕
While you walk away
當你走開
With the frosting of my heart
留下我結霜的心
So I'm taking back
所以我收回屬於我的
What's mine, you'll miss
而你將會想念
The slice of heaven that
I gave to you last night
昨晚我給你如天堂般的一塊

You smell just like vanilla
你聞起來像香草
You taste like buttercream
你嘗起來像鮮奶油
You're filling up my senses
With empty calories
你用零卡洛里
滿足了我的感官
I feel like I'm just missing
Something whenever you leave
每當你離開時
我覺得我好像缺失了甚麼
We've got all the ingredients
我們已經有了所有的材料
Except you loving me
除了你愛我之外
And respectfully...
所以我回敬你...

[Chorus]

If I am just a piece of cake
如果我只是一塊蛋糕
I am just a piece of cake
我只是一塊蛋糕
Then, you're just a piece of meat
那麼,你就只是一塊肉
You're just a piece of meat to me
對我而言,你就只是一塊肉
If I am just a piece of cake
如果我只是一塊蛋糕
I am just a piece of cake
我只是一塊蛋糕
Then, you're just a piece of meat
那麼,你就只是一塊肉
You're just a piece of meat to me
對我而言,你就只是一塊肉

[Chorus]

The slice of heaven that I gave
我給的如天堂般的一塊
The slice of heaven that I gave to you
我給你的如天堂般的一塊
The slice of heaven that I gave to you last night
昨晚我給呢的如天堂一般的一塊
#中文歌詞 #翻譯 #英文歌詞 #lyrics #音樂

留言