Doe Paoro - "Nostalgia"

七夕情人節快樂!
這首是給走不出傷痛的人
但是親愛的
傷口會癒合
所以讓我們再一次的相愛吧!
[Verse 1]
If you're speaking to me as though I'm not in the room
若你對我講話就好像我不在場一樣
You're not either
但你也做不到
All these patterns from your past
所有你過去的傷疤
I'm here under false pretense as a witness
我在這些錯誤下假裝是一名見證人
To your monologue when I could be anyone
載你的獨白下我可以變成任何人
You'd still be stuck in your story
你仍然陷在自己的故事中

[Chorus]
I wish you could see
我希望你可以看見
Your history is chaining you
你的過去正改變著你
We could let go and never lose
我們可以放下它然後不再認輸
Nostalgia is killing us
這些留念正傷害著我們
I wish you could see
我希望你可以明白
Your history is chaining you
你的過去正束縛著你
We could let go and never lose
我們可以放下它然後不再認輸
Nostalgia is killing us
你的懷舊正殺害著我們

[Verse 2]
I am a body in space
在這空間中我只是個軀殼
Slipping in and out of doors, nothing more
滑進然後還出這扇門,什麼也不是
I once lost years of my life
我曾經浪費生命的幾年
Searching through day and night
從早到晚尋找
For a form that shifted shape a hundred times
尋找一個任意改變生活的型態
The key can't be retracing my memory
而這個關鍵不能追溯於我的記憶中
I'd still be stuck in my story
我仍陷在我的故事中

[Chorus]
I wish you could see
我希望你可以察覺
Your history is chaining you
你的過去正改變著你
We could let go and never lose
我們可以放手然後不再輸任何一局
Nostalgia is killing us
你的懷舊正傷害著我們
I wish you could see
我希望你可以看見
Your history is chaining you
你的過去正束縛著你
We could let go and never lose
我們可以放下它然後不再認輸
Nostalgia is killing us
你的留戀正殺害著我們

[Bridge]
No use in going through old pain
沒有人能完全克服過去的傷痛
It'll come again
它會在來煩擾你
The one before won't be the last
過去的痛苦不會持續
Of course we'll love again
當然我們會再一次相愛

[Chorus]
I wish you could see
我希望你可以看見
Your history is chaining you
你的過去正束縛著你
We could let go and never lose
我們可以放下它然後不再輸
Nostalgia is killing us
留念正傷害著我們
I wish you could see
我希望你可以發現
Your history is chaining you
你的過去正束縛著你
We could let go and never lose
我們可以放手然後不再輸
Nostalgia is killing us
懷舊正殺害著我們


留言