Ed Sheeran - Photograph

很溫馨的mv,很溫柔的歌詞
看著這支的mv,想著自己是不是也是這樣被從小拍到大呢?xd
Loving can hurt, loving can hurt sometimes
愛可以很痛,愛一個人有時可以很受傷
But it's the only thing that I know
但是我唯一知道的是
When it gets hard, you know it can get hard sometimes
當情況變糟,你知道有時情況不樂觀時
It is the only thing that makes us feel alive
唯一一件讓我們覺得活著的是


We keep this love in a photograph
我們把這份愛拍在相片中
We made these memories for ourselves
我們把這個記憶留給自己
Where our eyes are never closing
當我們還沒闔上雙眼
Hearts are never broken
心就不會破碎
And time's forever frozen still
時間就被我們牢牢封住


So you can keep me
所以你可以把我
Inside the pocket of your ripped jeans
放進你緊身牛仔褲的口袋中
Holding me closer 'til our eyes meet
緊緊抱著我直到我們雙眼對望
You won't ever be alone, wait for me to come home
直到我回家你都永不孤獨


Loving can heal, loving can mend your soul
愛可以治癒,愛可以修復你的靈魂
And it's the only thing that I know, know
而這是我唯一知道的一件事
I swear it will get easier,
我發誓一切回變得更簡單
Remember that with every piece of you
記得和你相處的每個片段

Hm, and it's the only thing we take with us when we die
這是唯一一件事,使我們可以長伴彼此直到我們老去

Hm, we keep this love in this photograph
我們把這份愛存在相片中
We made these memories for ourselves
我們把這個記憶留給自己
Where our eyes are never closing
在這我們雙眼永遠不會閉合
Hearts were never broken
心不會破碎
And time's forever frozen still
然後時間會永遠凍結


So you can keep me
所以你可以把我存在
Inside the pocket of your ripped jeans
你緊身牛仔褲的口袋中
Holding me closer 'til our eyes meet
緊緊抱著我,直到我們雙眼對視
You won't ever be alone
你永遠不會是孤單的

And if you hurt me
如果你傷害了我
That's okay baby, only words bleed
沒關係的,親愛的,因為只有語言會流血
Inside these pages you just hold me
在這些書頁中的你只是這樣的抱著我
And I won't ever let you go
而我決不會放開你
Wait for me to come home
等我回去吧

Wait for me to come home
等我回家
Wait for me to come home
等我回家
Wait for me to come home
等我回家


You can fit me
你可以包容我
Inside the necklace you got when you were sixteen
在16歲你拿到的這條項鍊下
Next to your heartbeat where I should be
有我在你的心跳中
Keep it deep within your soul
深深的伴隨在你的靈魂中


And if you hurt me
如果你傷了我
Well, that's okay baby, only words bleed
那沒關係的親愛的,因為只有語言會流血
Inside these pages you just hold me
在這些書頁中的你依然抱著我
And I won't ever let you go
而我決不會放開你


When I'm away, I will remember how you kissed me
當我不在時,我會記得你是如何吻我
Under the lamppost back on Sixth street
在第六街的街燈下
Hearing you whisper through the phone,
聽到你在電話中輕聲的說
"Wait for me to come home."
等我回家

留言