Kodaline - Honest

又是一首令人鼻酸的歌
受夠另一半的謊言,或是受夠親近的人什麼都不說了嗎?
對於這樣的情況,你會選擇像歌中一樣鼓起勇氣離他而去,或是你會選擇繼續在他身邊默默守候呢?

We don’t communicate can you not say what’s on your mind.
我們不交談你就不說你心中在想什麼
And I see it every day you hide the truth behind your eyes.
每天我都看見你把真相藏在眼後
Honestly, there’s no need for you to hide.
老實說,你不需要躲躲藏藏
Talk to me, can’t you see, I’m on your side.
跟我說吧,難道你沒看出我站在你這邊

Honest, honest.

誠實,誠實
Say what it is you’re trying to say,
說出你想說的
But if you lie to me again.
但是如果你再一次對我說謊
I'll be the one that walks away.
我會是那個離你而去的人
Is it in you to be honest? Honest.
你誠實嗎?老實說
Is it in you to be honest?
你誠實嗎?

I still remember the day we met I was hanging on your every word.
我仍然記得那天我們見面時我對你的每一字句都放在心上
I didn't think I would ever let somebody see into my world.
我不認為會有其他人能從我身上看出什麼端倪
Honestly, can’t you see, I’m on your side.
老實說,難道你看不出來我是站在你這邊的嗎

Say what it is you’re trying to say,
說出你想說的
But if you lie to me again.
但是如果你再一次對我說謊
I'll be the one that walks away.
我會是那個離你而去的人
Is it in you to be honest? Honest.
你誠實嗎?老實說
Is it in you to be honest?
你誠實嗎?

Is it all in my head or was it something I said
是什麼一直盤踞在我腦海中或是我曾經說過什麼
Because I’m trying to forgive, and now I’m trying to forget,
因為我試著原諒你,然後現在我試著忘記你
You’re telling me all of this, no more hearing of it,
你告訴我所有的這些,我不想要再聽了
It was all just a lie, was it all just a lie?
那都是謊話,那些都是謊言嗎?
Now I’m walking away cause everything that you say
現在我要離開了因為所有你說的
All that you ever tell to me is lies, lies.
所有你告訴我的都是謊話,謊言

Honest, honest. Is it in you to be honest?
誠實,誠實.你誠實嗎?
Say what it is you’re trying to say,
說出你想說的
But if you lie to me again.
但是如果你再一次對我說謊
I'll be the one that walks away.
我會是那個離你而去的人
Is it in you to be honest?
你誠實嗎?
Honest. Is it in you to be honest?
老實說.你誠實嗎?
Is it in you to be honest?
你誠實嗎?

留言